• images
    images
  • kotta_webre
    kotta_webre
  • Mozart
    Mozart
  • ansichtskarte201101_m
    ansichtskarte201101_m
  • images
  • kotta_webre
  • Mozart
  • ansichtskarte201101_m

Rólunk

A LANNER KVARTETT

Az együttes 2012 nyarán alakult azzal a céllal, hogy felelevenítsen egy régi, 200 éves tradíciót, a "házi-muzsikálást"Tagjai - akik egyben a Budapesti Fesztiválzenekar művészei is - eltökéltek abban, hogy - erre a régi bécsi tradicióra támaszkodva - a hagyományos vonósnégyesektől eltérően különleges formációban, a cselló helyett nagybőgővel keltsék újra életre a koncertezésnek ezt a formáját, amely a XIX. század eleji polgári szalonokban oly népszerű volt.
E
lőadásaikat éppen ezért nem is koncerteknek, hanem zenés vendégségnek hívják, ahol nincsen belépőjegy és a muzsikálás során valóban vendégül látják a zeneszerető embereket, nemcsak zenével, de valamilyen kulináris finomsággal is. Fellépéseiket szeretnék interaktívvá és egyedivé tenni úgy, hogy gyerekek és felnőttek is önfeledten, a koncerttermi kötöttségektől megszabadulva lehessenek együtt zenehallgatás közben. Egyetlen céljuk, hogy vendégeik - elfeledve a mindennapok gondját, baját - tartalmas, ugyanakkor könnyed kikapcsolódás által kerüljenek közelebb egy már-már feledésbe merülő világhoz.
S hogy erre mekkora szükség van ma, döntse el a kedves közönség!
A vonósnégyes kellemes és szórakoztató műsoraiban éppúgy megtalálhatóak a bécsi klasszika remekművei, mint a Strauss család vagy Lanner keringői, polkái. Igényes válogatásukban Magyarországon ritkán játszott darabok és átiratok is szerepelnek.

 

Az együttes tagjai:


Selmeczi GaborSelmeczi Gábor

1979-ben születtem, édesapám hegedűművész, nagybátyám zeneszerző, karmester. Hétévesen kezdtem hegedülni Kutasi Margitnál, majd tanulmányaimat a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola és Gimnáziumban folytattam. Mesterkurzusokat végeztem Prof. Zsigmondy Dénesnél, és diplomámat a Bécsi Zeneakadémián Prof. Josef Sivo, majd Prof. Rainer Küchl osztályában szereztem meg.
19 éves  koromtól rendszeresen játszom a Bécsi Operaház zenekarában és a Bécsi Filharmonikusokban, ahol a világ vezető zenészeivel és karmestereivel dolgozhattam együtt. Többször részt vettem a Salzburgi Ünnepi Játékokon, ahol ugyancsak meghatározó kulturális és zenei élményekkel gazdagodtam. Közben itthon is egyre többször dolgoztam a Budapesti Operaház zenekarában, a Rádiózenekarban és a Budpesti Fesztiválzenekarban, majd 2012 nyarán alapítottam meg a Lanner Kvartettet, melynek gondolata már több éve foglalkoztatott.
A különlegességnek számító - ugyanakkor a magyar népzenéből jól ismert - két hegedű-brácsa-bőgő felállás lehetőséget ad számunkra a klasszikus zene egy elbűvölő szegmensét közönségünk elé tárni.
Nagyon fontosnak tartom, hogy a komolyzene visszakerüljön az emberek mindennapjaiba, épp ezért a bécsi családi muzsikálás és a párizsi szalonok hangulatát felidézve szeretnénk egy kellemes, kötetlen élményt nyújtani minden alkalommal.

 

Kostyal PeterKostyál Péter

1970-ben születtem, édesapám hegedűművész, így evidens volt, hogy amikor megkérdezte öt éves koromban, szeretnék-e hegedülni tanulni, bólintottam. Alapfokon Balsay Krisztinánál tanultam, majd a Bartók "Konziban" és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskolán Dr. Sós Andrásné volt a tanárom. Már az iskolaévek alatt világossá vált, hogy a muzsikálás számomra egyenlő a csapatmunkával, mindig a zenekari játék volt az életem. Alapító tagja voltam az Erkel Ferenc és a Sonora Hungarica Kamarazenekaroknak és sok szép évet töltöttem el fiatalként a Dohnányi Ernő Ifjúsági Szimfónikus Zenekarban - ez utóbbiban néhány évig koncertmesterként. 1992 óta vagyok a Budapesti Fesztiválzenekar tagja, ahol rendszeresen veszek részt kamaraprodukciókban hegedűsként, de néha brácsával a kézben is.
A Lanner Kvartett már régóta az álmom, csak nem tudtam, hogy így fogják hívni. Mindig vágytam olyan muzsikálásra, ami nem pénzről, sikerről, híres fesztiválokról szól, hanem a zeneszerető emberekről, családi hangulatról és barátságról. E háromért érdemes zenélni.

 

Fekete ZoltanFekete Zoltán

1972 májusában születtem, gyermekéveimet Monoron töltöttem. Hétévesen kezdtem el hegedülni Szentmihályi Gyula növendékeként, majd a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában Bodonyi Istvánnál tanultam. 1990-ben szereztem diplomát a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola tanárképző tagozatán. Tanárom Répássy Györgyi volt. Tanulmányaimat brácsa szakon folytattam  Fejérvári Jánosnál. Ez a hangszerváltás segített abban, hogy igazán megtaláljam a zenében önmagam.  1995-ben kamaraművészi diplomát kaptam. Tagja vagyok az Erkel Ferenc Kamarazenekarnak. 1995-től vagyok a Budapesti Fesztiválzenekar művésze.
A zenekari játék mellett volt és van is lehetőség részt venni egy-egy kamaraprodukcióban, de a Lanner Kvartettben való muzsikálás igazi kihívást és kiteljesedést jelent számomra. Csodálatos műveket játszani kiváló kollégákkal olyan közönség előtt, akiket akár a saját nappalimban is szívesen látnék - mi lehetne ennél jobb?

 

 

Martos AttilaMartos Attila

1969 nyarán születtem Sárváron. 10-12 éves koromig leginkább a délutáni biciklizés meg az iskolai indiáncsapat kötötte le a figyelmemet.  Szüleimnek mégis sikerült egy karácsony esti koncertre elvinni, amin a Kaláka együttes játszott; ez fordulatot hozott, mert teljesen lenyűgözött, ahogyan Becze Gábor a bőgőt pengette. Világos lett, hogy meg kell tanulnom bőgőzni... Az alapokat Tybold Ivántól tanultam, majd Janzsó György tanár úr csiszolgatott tovább türelmesen a szombathelyi konziban. Neki köszönhetek szinte mindent, amit a hangszerjátékról tudok. Persze a zeneakadémiai évek is fontosak voltak, de valahogyan más módon; itt inkább az kapott jelentőséget, ahogyan a már bizonyos szinten lévő tudást az ember a gyakorlatban is megpróbálta felhasználni.
Szerencsém volt, mert pontosan a diplomám évében (1992) alakult állandó együttessé a Budapesti Fesztiválzenekar és sok új zenészre volt szükség, sikerült rögtön bekerülni. 1995-ben azonban lehetőségem nyílt arra, hogy a Liszt Ferenc Kamarazenekar tagjaként folytassam a pályát. Ez azért volt fontos, mert a mostani játékstílusomat az itt eltöltött években alakítottam ki. 2000 és 2003 között - habár aktív kapcsolatom volt az itthoni zenei élettel is - főként Japánban tartózkodtam, az Orchestra Ensemble Kanazawa meghívott nagybőgő szólamvezetőjeként. Ezután az út újra a Budapesti Fesztiválzenekarba vitt, ahol azóta is örömmel játszom, hiszen itt sok lehetőség adódik pl. arra is, hogy kamarazenészként gyakoroljuk magunkat... Gáborral, Péterrel és Zolival is így jöttünk össze; jó dolog együtt játszani! A Lanner Kvartett alapötlete természetesen Gáboré, aki többéves bécsi tartózkodása alatt - zenei szempontból értve - magába szívta az ottani "bécsies" stílust.